Handelsbetingelser (Levering og retur)

Handelsbetingelser (Levering og retur)

ScootWorld ApS
Bådehavnsgade 4
2450 København SV
CVR nr.: 34226407
Telefon: +45 70267979
E-post: info@scootworld.dk

Velkommen til scootworld.dk.
Ved handel på denne nettsiden aksepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor at du leser betingelsene grundig før du handler i vår nettbutikk.


Betaling

Vi mottar betaling med VISA/Dankort, Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay og Apple Pay. Betalingen trekkes først fra din konto når varen sendes.

Alle beløp er i danske kroner og inkludert moms.

Med Anyday kan du dele opp betalingen din. Du betaler et beløp tilsvarende første avdrag når varen leveres, og det resterende beløpet betales over det antall måneder du har valgt. Du får alltid full oversikt over betalingsplanen og eventuelle kredittkostnader før du inngår avtalen. Med Anyday får du en konto som du kan bruke i alle nettbutikker som tilbyr betaling via Anyday. Les vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper


Reservasjon av beløp

Betaler du med et internasjonalt betalingskort, reserveres beløpet med en gang. Pengene reserveres på kortet eller kontoen din inntil:

  1. Vi trekker beløpet når vi sender varen, eller

  2. pengene frigjøres i henhold til avtale med kortutsteder.

Du kan lese mer om reglene for ditt spesifikke kort hos kortutsteder.


Levering

Bestiller du før kl. 16 på hverdager, sender vi varen samme dag. Ordrer bestilt etter dette sendes neste virkedag. Vi tilbyr dag-til-dag levering, noe som betyr at vi bestreber oss på å levere alle ordrer fra hverdag til hverdag.

Vi leverer til alle land innenfor EU og EØS. Varene sendes med GLS og kan leveres med eller uten omdeling. Du mottar alltid et sporingsnummer (track & trace) slik at du kan følge pakken fra vårt lager og hjem til deg.

Handler du for over 599 DKK, dekker vi alle fraktkostnader og leverer fraktfritt. Dette gjelder også ved kjøp av salgsvarer.

Ved kjøp under 599 DKK tilkommer en fraktkostnad på 39 DKK.


Reklamasjonsrett

Det gis to års reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven på alle varer kjøpt på scootworld.dk. Reklamasjonsretten innebærer at du som kunde kan klage på feil i materiale, programvare og/eller produksjon.

Dersom reklamasjonen er berettiget, betyr det at du kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller prisavslag, avhengig av situasjonen.

Du må reklamere innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget feilen. Reklamerer du innen to måneder etter at feilen ble oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.

Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi dine rimelige fraktkostnader. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk også å ta vare på kvittering for forsendelsen, slik at vi kan tilbakebetale fraktkostnadene.

Reklamasjonsretten gjelder ikke dersom feil, skader eller slitasje oppstår på grunn av feil bruk, manglende vedlikehold eller vanlig slitasje.

Ved retur, reklamasjon eller bruk av angrerett, vennligst kontakt:

ScootWorld ApS
Bådehavnsgade 4
2450 København SV
Tlf: +45 70267979

Vi mottar ikke forsendelser pr. oppkrav.

Handler du som næringsdrivende, forbeholder vi oss retten til å avhjelpe f.eks. i form av reparasjoner fremfor ombytte.


Angrerett

Du har 14 dagers full angrerett på varer kjøpt på scootworld.dk. Angreretten gjelder fra den dagen du mottar ordren. Etter melding om angrerett må varen returneres senest innen 14 dager.

Melding kan gis pr. e-post til info@scootworld.dk. I meldingen må du tydelig opplyse at du ønsker å benytte angreretten. Du kan også legge ved vår standard angreskjema.

Angreskjemaet finner du nederst i handelsbetingelsene.

Du bes skrive ut en kopi av ordrebekreftelsen og angi på den om du ønsker pengene tilbake eller ombytte til en annen vare, og legge den i pakken du returnerer.

Returkostnader dekkes av deg. Du kan kjøpe en returetikett her: https://return.shipmondo.com/scootworlddk.

Du kan ikke angre ved kun å nekte å motta varen uten samtidig å gi tydelig melding om dette.


Retur

Du må returnere bestillingen uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter at du har benyttet angreretten. Du dekker selv de direkte kostnadene ved retur.

Når du returnerer, er du ansvarlig for at varen er forsvarlig pakket inn. Legg ved en kopi av ordrebekreftelsen i pakken. Behandlingen går raskere hvis du også fyller ut og legger ved vårt angreskjema (nederst i betingelsene).

Du bærer risikoen for varen fra leveringstidspunktet og til vi har mottatt den retur.

Bruk gjerne vår returportal for rask og enkel retur:
https://return.shipmondo.com/scootworlddk

Når betalingen er gjennomført, kan du hente returetikett og pakkelabel på kvitteringssiden. Disse sendes også til din oppgitte e-postadresse.


Varens stand ved retur

Du er kun ansvarlig for eventuell verdiforringelse av varen dersom dette skyldes din håndtering utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon. Du kan med andre ord prøve varen som du ville gjort i en fysisk butikk.

Hvis varen er brukt mer enn dette, betraktes den som brukt. Ved angrerett vil du da kun få en delvis eller ingen tilbakebetaling, avhengig av varens handelsverdi ved mottak.

For å motta full tilbakebetaling må varen kun prøves, ikke tas i faktisk bruk.


Tilbakebetaling

Angrer du kjøpet, får du beløpet du har betalt tilbake.

Eventuell verdiforringelse du er ansvarlig for trekkes fra kjøpesummen.

Ved bruk av angreretten refunderes alle betalinger mottatt fra deg, inkludert fraktkostnader (unntatt ekstra kostnader som følge av at du har valgt en annen leveringsmåte enn vår rimeligste standardlevering). Tilbakebetalingen skjer uten unødig forsinkelse og senest 14 dager fra vi har mottatt melding om at du ønsker å benytte angreretten.

Tilbakebetaling skjer med samme betalingsmiddel som ble brukt ved bestillingen.

Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har mottatt varen retur, med mindre du har fremlagt dokumentasjon for at den er sendt tilbake.


Klageadgang

Dersom du som forbruker ønsker å klage på ditt kjøp, skal du kontakte (sett inn e-postadresse for ansvarlig enhet). Lykkes vi ikke med å finne en løsning, kan du sende klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Danmark
via naevneneshus.dk

For å kunne klage må varen eller tjenesten du vil klage på ha kostet minst 1.110 DKK og maks 100.000 DKK. For klær og sko må prisen ha vært minst 720 DKK. Det koster et gebyr å få klagen behandlet.

Bor du i et annet EU-land enn Danmark, kan du klage via EU-kommisjonens online klageportal: https://ec.europa.eu/consumers/odr/


Kunde- og personvern

Vi videreselger ikke personopplysninger og gir dem ikke videre til tredjepart. De er kun registrert i vårt kunderegister. Du kan når som helst få slettet opplysningene dine.

For å kunne kjøpe en vare på scootworld.dk trenger vi følgende opplysninger:

  • Navn

  • Adresse

  • Telefonnummer

  • E-postadresse

Vi registrerer personopplysninger med formål om å kunne levere varen til deg. Opplysningene lagres hos ScootWorld ApS i opptil fem år, deretter slettes de.

Når vi samler inn personopplysninger via nettsiden, skjer dette alltid med ditt uttrykkelige samtykke, slik at du er informert om hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor.

Ansatte hos ScootWorld ApS har tilgang til opplysningene som registreres om deg.

Den dataansvarlige hos ScootWorld ApS er Frederik Giese.

Vi oppbevarer og sender ikke kundeopplysninger kryptert.

Som registrert hos ScootWorld ApS har du alltid rett til å protestere mot registreringen. Du har også rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Disse rettighetene følger personopplysningsloven, og henvendelser rettes til info@scootworld.dk.


Cookies

scootworld.dk bruker cookies. En cookie er en tekstfil som lagres på din PC, mobil eller tilsvarende med det formål å gjenkjenne enheten, huske innstillinger, utføre statistikk og målrette annonser. Cookies kan ikke inneholde skadelig kode som virus.

Sletter eller blokkerer du cookies, kan annonsene bli mindre relevante for deg og vises oftere. Du kan også risikere at nettsiden ikke fungerer optimalt, eller at visst innhold ikke er tilgjengelig.

Vi bruker loggstatistikk på scootworld.dk. Dette betyr at et statistikkverktøy samler informasjon som kan gi et bilde av hvor mange besøkende vi har, hvor de kommer fra og hvilke sider som forlates.

Loggstatistikken brukes kun for å optimalisere nettsiden.


PriceRunner Kjøpsgaranti

Ditt kjøp hos oss er gratis dekket av PriceRunner Kjøpsgaranti. Den sikrer deg opptil 50.000 DKK hvis noe skulle gå galt med kjøpet. For å være dekket må du være registrert medlem hos PriceRunner.

Kjøpsgarantien gjelder privatpersoner bosatt i Danmark, dersom butikken ikke oppfyller sine forpliktelser iht. kjøpsloven innen 60 dager etter kjøpet.

Selv om du ikke er medlem når du kjøper, kan du registrere deg innen en time etter kjøpet og likevel være dekket. Det koster ingenting å bli medlem og tar under tre minutter.

Garantien dekker:

  • Skade på varen ved levering

  • Defekt vare

  • Manglende vare ved levering

  • Feil vare levert

  • Manglende levering

Bestillingen må være adressert til deg personlig. Garantien dekker både anskaffelses- og fraktkostnader, samt direkte økonomisk tap. Den dekker ikke verdiforringelse, tapte inntekter eller andre indirekte kostnader.

Se fullstendige vilkår og unntatte kategorier hos PriceRunner.


Standard angreskjema

(Denne fylles ut og returneres kun dersom angreretten benyttes)

Til:
Scootworld.dk
Bådehavnsgade 4
2450 København SV
Danmark
E-post: info@scootworld.dk

Jeg meddeler herved at jeg ønsker å benytte angreretten i forbindelse med min avtale om følgende varer/tjenester:


Bestilt den: ____________________ Mottatt den: ____________________

Forbrukerens navn: _________________________________

Forbrukerens adresse: _______________________________

Forbrukerens underskrift: ___________________________ Dato: ___________
(kun dersom skjemaet sendes på papir)


Handelsbetingelsene er sist oppdatert: 14.11.2024